Oferta

Warsztaty

Dowiedz się więcej

Warsztat narzędzi lean healthcare w pigułce

Zapraszamy na dwudniowe zdalne warsztaty z podstawowych narzędzi lean healthcare.
Warsztaty skierowane są do studentów, menadżerów, kadry medycznej i innych pasjonatów lean healthcare w ochronie zdrowia, którzy posiadają już podstawową wiedzę w tym zakresie. Na warsztaty składają się ćwiczenia i praktyczne wykorzystane wybranych narzędzi.
Celem warsztatu jest przybliżenie uczestnikom stosowania wybranych narzędzi lean healthcare do doskonalenia procesów w ochronie zdrowia. Warsztaty trwają 2 dni po 5h dziennie, są prowadzone w formie zdalnej-online, w weekend.

Koszt warsztatów: 2200 zł
Uczestnik otrzymuje certyfikat uczestnictwa.

Agenda warsztatów:
Dzień 1:
1. VSM- elementy mapowania strumienia wartości procesu medycznego
2. Zarządzanie ryzykiem
a. Zastosowanie metody 5why-5x dlaczego
b. Zastosowanie diagramu Ishikawy
c.Analiza danych na wykresie Pareto
3. FMEA- analiza przyczyn i skutków potencjalnych wad
4. Raport 8D-rozwiązywanie problemów
a. działania CAPA
5. Raport A3- rozwiązywanie problemów

Dzień 2:
6. Działania doskonalące:
a. Analiza marnotrawstwa
b.Próby optymalizacji procesu i poszukiwania wartości dodanej
c.Zastosowanie podejścia projektowego i burzy mózgów w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania
7. Kaizen
8. Zarządzanie wizualne
a. 5S, VM
b.Wykres Spaghetti
9. Samodzielne rozwiązywanie problemu:
a. Prezentacja przykładowej sytuacji w szpitalu
b. Zarządzanie problemem przez uczestnika
c. Omówienie wybranych scenariuszy
10. Podsumowanie i test

Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego oraz innych przepisów prawnych.

Warsztaty opierają się na analizie procesów w organizacji, dokonaniu obserwacji i zebraniu danych, na podstawie których możliwe będzie zaproponowanie nowych rozwiązań. Efektem jest zaprojektowanie lub przeprojektowanie istniejącego procesu uwzględniając aspekty lean healthcare. Dzięki temu możliwe jest realizowanie procesu na wyższym poziomie jakości, uwzględniając efektywność finansową i bezpieczeństwo pacjenta.

WIĘCEJ

Warsztat ma na celu przedstawienie podejścia systemowego do rozwiązywania problemów, błędów jakie pojawiają się w szpitalach, przychodniach, w laboratoriach i innych jednostkach medycznych. Celem jest identyfikacja przyczyny źródłowej powstania problemu RCA i określenie działań doskonalących CAPA. Analiza wykorzystuje szereg narzędzi lean healthcare m.in. takich jak: 5WHY, arkusz A3, raport 8D, diagram Ishikawy. Po określeniu przyczyny powstania błędu analizowane są możliwe rozwiązania wraz z określeniem ich priorytetu oraz analizy opłacalności finansowej danego rozwiązania. Skuteczna analiza problemów jest ściśle powiązana z potencjalnymi ryzykami, które mogą wystąpić w procesach.

Celem warsztatów jest analiza istniejącego w organizacji systemu zarządzania ryzykiem oraz wskazanie elementów do usprawnienia. Efektem jest wdrożenie wybranego narzędzia do zarządzania ryzykiem w placówce medycznej, określenie planu postępowania z ryzykiem oraz działań doskonalących, co ma istotny wpływ na koszty procesów. Podczas warsztatów przeprowadzana jest analiza ryzyka w określonym procesie medycznym uwzględniając plan przeciwdziałania ryzyku CAPA.

Warsztaty opierają się na analizie posiadanych w organizacji zasobów oraz wskazaniu krytycznych elementów niezbędnych do zachowania ciągłości biznesowej. Efektem warsztatów jest utworzenie matrycy kompetencji dla wybranego procesu, uwzględniającej krytyczne umiejętności pracowników, potencjał do rozwoju oraz opracowanie planu szkoleń, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń wewnętrznych oraz systemem motywacyjnym.

WSPARCIE BIZNESOWE

Dowiedz się więcej

Wspieramy w analizie i optymalizacji procesów w placówce medycznej. Efektem może być poprawa efektywności finansowej placówki, zwiększenie wartości dodanej w procesie oraz realizacja procesu zgodnie z określonym standardem.

Wsparcie dotyczy wybranego procesu medycznego, uwzględniając obserwację procesu, zbieranie i analizę danych, identyfikację aktualnych problemów oraz wskazanie działań doskonalących mających na celu zarządzanie ryzykiem. Podczas prac wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie w zakresie lean healthcare oraz innowacji technologicznych, które można zastosować w procesie takich jak: VR- wirtualna rzeczywistość, AR- rozszerzona rzeczywistość, AI- sztuczna inteligencja, IoMT- internet rzeczy medycznych i inne.

Wspieramy organizacje w prowadzeniu transformacji biznesowych, których celem jest określenie właściwego systemu zarządzania placówką medyczną, z uwzględnieniem wymagań rynkowych i konkurencji, rozwiązań lean healthcare mających wpływ na zmniejszenie kosztów działalności oraz umożliwienie organizacji przejścia na wyższy poziom dojrzałości procesowej. Dzięki temu możliwe jest potencjalne wdrożenie innowacji technologicznych przemysłu 4.0 medtech.

Wspieramy jak skutecznie zarządzać jakością w placówce medycznej uwzględniając rozwiązania lean healthcare. Utrzymywanie systemu jakości powinno opierać się na ciągłym doskonaleniu i systematyce. Zarządzanie jakością nie jest osobnym obszarem w organizacji, lecz elementem, który wspiera zarówno procesy kliniczne, zarządzanie pracownikami, gospodarowanie zasobami jak i poprawę bezpieczeństwa.

Nasza oferta doradztwa może dotyczyć całej organizacji, wybranych procesów lub wybranego personelu. Doradzamy zgodnie z najnowszymi wersjami normy ISO 9001:2015, PN-EN 15224:2017 i aktualną wiedzą dotyczącą lean healthcare (filozofia szczupłego zarządzania). Zarządzanie jakością w szpitalu jest aspektem, który wpływa również na wyniki finansowe.  Wspieramy w zakresie:

  • wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001 oraz PN-E 15224
  • efektywnego przygotowania i prowadzenia dokumentacji (również medycznej)
  • komunikacji wewnętrznej systemu jakości
  • identyfikacji procesów w organizacji
  • standaryzacji dokumentacji procesów i procedur
  • oceny ryzyka
  • właściwego prowadzenia szkoleń, których celem jest realne wdrożenie i utrzymanie systemu jakości
  • doboru właściwych narzędzi i metod zarządzania jakością i optymalizacją procesów

Wsparcie w zakresie optymalnego zarządzania zasobami i zapasami w jednostce medycznej. Działania opierają się na analizie procesu gospodarki magazynowej, ustalenia optymalnego poziomu zapasów oraz możliwości wdrożenia systemu KANBAN. Potencjalnym efektem jest osiągnięcie mniejszych kosztów związanych z procesem magazynowania i lepsze wykorzystywanie posiadanych zasobów.

Wsparcie w zakresie zwiększenia poziomu satysfakcji pacjentów, klientów w zakresie oferowanych usług medycznych. Podstawą jest identyfikacja profilu klienta, analiza procesu komunikacji, w szczególności na linii personel medyczny- pacjent, przeprowadzenie obserwacji i wskazanie elementów, które mogą utrudniać komunikację oraz zaproponowanie działań doskonalących. Dobra komunikacja pomiędzy lekarzami i pielęgniarkami może zmniejszać ryzyko popełnienia błędów medycznych, zdarzeń niepożądanych oraz sprawić, że praca jest mniej stresująca. Bardzo istotnym elementem kształtowania wizerunku firmy są postawy jej pracowników. Dlatego doskonalenie umiejętności reagowania w kontaktach z innymi członkami zespołu, klientami, pacjentami to istotny element bezpieczeństwa.

WIĘCEJ O KOMUNIKACJI

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

DANE KONTAKTOWE

Lean Process Katarzyna Złotowska

ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń

NIP PL 599-305-88-22 REGON 364161132

e-mail: biuro@leanhospitals.pl tel. +48 508 238 811

FORMULARZ KONTAKTOWY

    01

    02

    03

    04

    * pole obowiązkowe